tiistai 26. syyskuuta 2017

Kuka olen?

Siinäpä vasta hyvä kysymys. Jos perustiedoista lähdetään niin olen 25-vuotias, nainen (kukapa olisi arvannut) ja kotoisin Pohjois-Savosta Kiuruvedeltä. Asuimme maalla 30 kilometrin päässä keskustassa, ja olen onnellinen että sain viettää lapsuuteni ja peltojen, metsien ja järvien ympäröimänä. Oli tilaa leikkiä ja vapaasti temmeltää pitkin poikin kylää. Lukion jälkeen haahuilin muutaman vuoden kunnes päädyin lopulta elokuussa 2015 Haapavedelle opiskelemaan kirjastoalaa. Valmistuin kesäkuussa 2017 ja nyt on etsinnässä se oma (työ)paikka elämässä.

Ujo, herkkä ja hieman omissa maailmoissa viihtyvä olen ollut aina. Jo lapsena saatoin kuljeskella tuntikausia yksin pitkin peltoja ja keksiä kaikenlaisia tarinoita. Nyt aikuisenakin viihdyn parhaiten kotona hyvän kirjan ja viinilasillisen kera. Toki sen vastapainoksi tykkään myös matkustella aina kun mahdollista, nähdä ystäviä ja käydä kaikenlaisissa kulttuuritapahtumissa. Pidän itseäni onnekkaana siinä mielessä, että vaikka minulla ei ole kovin laaja ystäväpiiri, on elämässäni kuitenkin muutama hyvä ystävä joihin tiedän voivani luottaa sataprosenttisesti.

Minä lukijana
Pääasiassa haluan kirjoittaa tänne blogiin kirjoista, mutta luultavasti myös muistakin aiheista. Mitä nyt mieleen ikinä tuleekaan. Voisin siis vähän avata sitä, miten rakkauteni kirjoihin on syntynyt ja kasvanut elämän edetessä.

Olen siis lukenut kirjoja aina. Tai siis siitä asti kun opin lukemaan. Lapsena maanantai oli viikon paras päivä koska silloin kirjastoauto tuli pyörähtämään meidän kylällä. Raahasin sieltä joka kerta korillisen kirjoja ja olen aika satavarma, että yksikään niistä ei jäänyt lukematta. Harry Potter oli (ja on varmaan edelleenkin) yksi ylitse muiden.

Lukuharrastus on siis kulkenut mukana koko elämän ajan, vaikkakin lukioaikana se välillä hiipui kirjoitusten ja kokeiden takia. Ei ole siis mikään ihme, että muutaman mutkan kautta päädyin lopulta opiskelemaan kirjastoalaa. Opiskelujen myötä rakkaus kirjoihin vain kasvoi ja haluan olla entistä paremmin perillä uutuuskirjoista ja lukea enemmän eri genrejä. Toiveena olisi löytää työpaikka kirjastosta - tai pääasia on että saisin työskennellä edes jotenkin kirjojen parissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti